Elektriskais velosipēds

Elektriskais velosipēds

Pēc braukšanas mērķa un pielietojamības elektrisko jeb hibrīda velosipēdu varētu uzskatīt par universālāko velosipēdu. Elektriskie velosipēdi tiek saukti par hibrīda velosipēdiem tādēļ, ka to kustību iespējams nodrošināt kā ar pedāļiem, tā arī kombinētajā režīmā, tas ir, griežot pedāļus, ar elektromotora palīdzību, kā arī braucot tikai ar elektromotora piedziņu.

Hibrīdi pēc daudzām savām iezīmēm un parametriem ir līdzīgi tūrisma un kalnu tipa velosipēdiem. Tiem parasti ir 28. izmēra riepas, nav papildus aksesuāru un tos varētu raksturot kā tipiskus tūrisma velosipēdus, jo tiem ir bagāža, paneļi, apgaismes sistēma, kas padara tos vieglākus un sportiskākus. Ja salīdzinām hibrīdu velosipēdus un kalnu velosipēdus, jāsaka, ka tiem nav platu riepu ar raupju protektoru, līdz ar to ar elektrisko velosipēdu ir daudz ērtāk braukt pa asfaltētām virsmām. Arī šo velosipēdu rāmja ģeometrija ir citāda nekā kalnu tipa velosipēdiem, līdz ar to velosipēdista rokas ir mazāk noslogotas, ļaujot ērtāk mērot garās distances.

Hibrīda velosipēdi, kas nereti tiek dēvēti arī par krosa velosipēdiem, ir piemēroti braukšanai gan pa asfaltu, gan pa parkiem un meža takām, kā arī tāliem izbraucieniem. Šī iemesla dēļ tiem, kas vēlas pārvietoties pa dažāda seguma virsmām un iegādāties universālā tipa velosipēdu, elektriskais velosipēds varētu būt piemērotākā izvēle. Hibrīda velosipēdi visbiežāk ir aprīkoti ar regulējamu stūri, tomēr to ātruma pārslēgumu skaits, balstoties uz velosipēda līmeni, mēdz būt no 21 līdz 30. Šī tipa velosipēdu skaits parasti ir mērāms no 12 līdz 14 kilogramiem.

Par hibrīda velosipēdu plusiem varētu uzskatīt zemo riepu pretestību, kas tiek nodrošināta ar nelielu saskari ar virsmu, plašu pielietojamību, ērtu sēdēšanu, kā arī vieglumu, kas tūrisma tipa velosipēdiem nereti nav raksturīgs. Par elektrisko velosipēdu mīnusiem varētu uzskatīt to nepiemērotību sportam, kā arī zemāku iespējamību izbraukt sliktus ceļus.

Konkrētam piemēram aplūkosim Peugeot elektrisko velosipēdu, kas ir pirmais Peugeot elektriskais velosipēds, kas tapis, sadarbojoties ar Ultra Motor. Šis velosipēds izmanto 36V litija jonu akumulatoru, kā arī 250 vatu elektromotoru, ar ko iespējams nobraukt līdz 70 kilometriem garu ceļu. Braukšanu ievērojami atvieglo trīs pārnesuma līmeņi un griezes sensors, bet velosipēdista drošību ikvienā situācijā nodrošina atsevišķs automātiskais apgaismojums un priekšējās / aizmugurējās disku bremzes.

Šo hibrīdu konstrukcijas priekšrocības ir novērtējuši daudzi divriteņu braucamrīku lietotāji, ko pierāda strauji pieaugošais elektrisko velosipēdu skaits Eiropas valstīs. Šī popularitāte ir izskaidrojama arī ar ievērojamu energoefektivitāti, kas saistās ar mūsdienās tik ļoti populāro “zaļo dzīvesveidu”. Tā akumulatora uzlādei pietiek ar 0,5 kWh, kā arī, braucot kombinētajā režīmā, ar svina akumulatoru aprīkots elektromotors palīdz nobraukt 30 km, bet ar litiju akumulatoru aprīkots elektromotors – pat 50 km. Jāuzsver, ka, braucot kombinētajā režīmā un izvēloties ekonomisko elektromotora režīmu, ar litija akumulatoru aprīkots elektromotors palīdz nobraukt pat 110 kilometrus.


Pastāsti citiem

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS